Sunday, April 19, 2009

roti bakar...

assalamualaikum warahmatullah..

pagi ni nak cerita pasal roti bakar..emmmmmm...sedapnyaaaaaa breakfast ngan roti bakar..
hehe...nape ngan roti bakar? ..

alkisahnya gni..
di pagi yang hampir tengah hari ni...ada lah hamba ALLAH bakar roti gardenia..
tengah2 dia bakar roti bakar tu..tiba2 ..jeng3x...

tiba2 hidung ni terhidu bau hangus.....maka tertanya2 la..."M, nape bau hangus ni...? nape ngan roti tu?"...lbey kurang la dialog dia gni.
pastu kitorang tgk lah roti tu apa da jd..mula2 yg hangus nye cket jer..pastu kami rasa toaster tu ada masalah so, M bakar la skali agi....n hasil nya..fuyyyyyyooooooo....



nape cam tu skali....

hmm..toaster tu yang salah..hehe..

dr peristiwa ni na pun terfkir la...kan lagi ok kalau dia sedang2 jer...
sama lah ngan hidup kita....

dalam hidup ni kita kena bersederhana..xleh la terlalu biasa...n tidaklah terlalu melebih-lebih...




kalau melebih2 jadi macam roti tu la..hehe..x sedap dipandang....n kalau terlalu biasa pun xleh gak..kita kena ada usaha untuk sentiasa buat yang terbaik dan memperbaiki diri...

analoginya kat sini..kita lah yang membakar roti tu..kita lah yang pilih nak roti yang macam mana..
kita jugalah yang menjalani hidup ini..kitalah yang mencorakkan hidup ini...kita lah yang pilih untuk menjadi orang bagaimana...sederhana atau biasa..atau melebih2....
buat la pilihan terbaik untuk mencorakkan hidup anda..supaya cantik dipandang manusia...mulia pada pandangan ALLAH...


hmm..xnak cerita panjang2 sebab nak sambung study..

cuma tu lah..bersederhanalah dalam banyak perkara...

semoga kita dapat belajar sesuatu dari setiap yang berlaku dalam hidup kita...
dan..
belajarlah dari setiap nafasmu....

semoga kita sentiasa dalam redhaNYA....

wassalam...

p/s: M kata.."na roti tu kat belakang dia lagi hitam"
artikel ini mendapat kebenaran dr M..
M memang nama sebenar

3 comments:

ain fathihah said...

hehe

Na dah makin ada jiwa blogger

apa2 yg berlaku, mesti nk tulis nk cerita dlm blog

tahniah3

sonok baca

hehe

hantaqqq ckit roti bakar mai cni esok nohhh

nur ariff said...

hehe..(malu)..
jiwa blogger yang kecil...
x sebesar jiwa blogger ain..

aisyasaliha said...

roti hangus satu!! heheh