Saturday, April 14, 2012

aku berharap

Assalamualaikum warahmatullah..

Salam muhasabah.

Aku harap,
aku mampu untuk menangis,
kerana air mata ini merayu untuk mengalir.

2 comments:

♥ HeRWaNa HeRMan ♥ said...

menangis boleh tenangkan perasaan ^___^

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kembara perjalanan hidup mesti diteruskan sebermula dialam ruh (QS7:172) melalui fasa rahim ibu. QS3:6 هُوَ الَّذِي يُصَوِّرُ‌كُمْ فِي الْأَرْ‌حَامِ كَيْفَ يَشَاءُ ۚDia lah yang membentuk rupa kamu dalam rahim (ibu kamu) sebagaimana yang dikehendakiNya.
(QS16:78 وَاللَّـهُ أَخْرَ‌جَكُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَيْئًا وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ‌ وَالْأَفْئِدَةَ ۙ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُ‌ونَ Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibu kamu dengan keadaan tidak mengetahui sesuatupun; dan dia mengurniakan kepada kamu pendengaran dan penglihatan serta hati akal fikiran); supaya kamu bersyukur.
Begitu sukarnya perjalanan hidup yang terpaksa bersaing dgn hampir 500 juta sperma dlm rahim ibu dan AlHamdulillah, kita telah terpilih oleh Allah SWT utk keluar ke muka bumi ini. Kita telah menunjukkan yang terbaik! Setelah dewasa (baligh),`there`s no turning back` Walaupun kita memberi pelbagai alasan. Surah AlQiyammah:14-15 بَلِ الْإِنسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَ‌ةٌ ﴿١٤﴾ وَلَوْ أَلْقَىٰ مَعَاذِيرَ‌هُ Walaupun ia memberikan alasan-alasannya (untuk membela diri).
Wallahualam
p/s Be strong!