Saturday, November 14, 2009

cukupkah?

Assalamualaikum warahmatullah...

lama sudah saya x masukkan entry berbentuk muhasabah... dengan masa yang terluang hampir dua hari sepatutnya sudah pelbagai entry saya dapat masukkan.. namun baru hari ini, tangan terasa tergerak untuk menaip sedikit pesanan dan muhasabah untuk diri dan semua..

semalam, saya ada membaca blog naqibah usrah saya, k.ja.. tertulis dalam blog itu perkara yang dia agak selalu sebutkan dalam liqa' bersamanya.. " “ kamu umpama membunuh pengunjung kamu bilamana kamu meninggalkan medan penulisan ini”.. menunjukkan betapa medan penulisan penting dalam meneruskan misi 'amar ma'ruf, nahi mungkar yang sepatutnya dijalankan oleh semua yang bergelar muslim..
namun saya sendiri, sudah lama layu dalam bidang penulisan, baru kaki gagah untuk bertatih, namun, jiwa leka dek selesanya apabila duduk, begitulah analoginya...

hari ini saya membaca blog2 sahabat2... terasa gentar hati apabila membaca peringatan2 yang sahabat2 titipkan dalam blog masing2.. Ya Allah, aku memohoon keampunan darimu.... terima kasih sahabat2 yang memberikan peringatan, semoga ilmu yang anda semua sampaikan dalam blog2 anda akan menjadi amal yang membantu saat nafas ini bukan lagi milik kita....

suka untuk saya mengambil sedikit tulisan dari blog ustaz zulkhairi...
"
Lalu apabila saya berhadapan dengan masalah, saya ada pesan kepada diri saya. Saya sebutkan kepada rakan seusrah, “Jika saya berhadapan dengan masalah, saya tau bahawa itu bermakna saya bermasalah dengan Allah.”

Orang yang bermasalah dengan Allah, akan bermasalah dengan manusia.

“Kenapa begitu Bang Zul?” Adik saya bertanya. “Ini kerana Allah benci kepada pelaku maksiat. Maka seluruh makhluk akan turut membencinya.”
http://dzulkhairi.blogspot.com

doakan agar jari ini tidak lemah dalam memberikan peringatan pada pemiliknya dan juga sahabat2...

erm.... cukupkah zikir kita? Ya ALLAH, ringankanlah lidah kami dalam berzikir kepadaMu..

belajarlah dari setiap nafasmu, dan syukuri setiapnya...

wassalam



No comments: