Friday, June 19, 2009

sherry n catty..

assalamualaikum warahmatullah...

lama dah tak post apa-apa entry sebab...hm..xpe lah..

post kali ni adalah berita baik untuk aiman, siha, purah n semua yang tahu mengenai saya dan kucing...
cuti semester lepas telah memberikan pengalaman baru buat saya..menjaga kucing...

ni semua abe @ abang saya punya pasal lah...
tapi hikmahnya..ALhamdulillah saya dah kurang geli dengan kucing..dah boleh pegang n mandikan dah..malah yang paling best sekarang, baru sehari kat upsi ni da rindu dah dengan kucing-kucing abang saya....

ya..sherry dan catty tu nama kucing abang lah.. kucing parsi keduanya..tapi si catty ni da jadi macam kucing malaysia da..bulu dia da rosak dikerjakan anak buah saya...danisha...

em..ingat nak masuk gambar kucing..tapi tak dapat..x pe la lain kali...


eh na...camne boleh rapat ngan kucing ni...macam ni ceritanya.si catty ni tinggal di rumah abang saya..bila saya pergi atau tidur kat rumah abang, catty sgt suka bermanja..n Alhamdulillah..manja dia tu mencuit hati saya dan membuka hati ni untuk menerimanya.. cuma catty je..kucing lain belum lagi..

pastu abang beli pulak kucing baru ..nama sherry..mak oi bulu dia..lebat tu..sherry ni abang tinggalkan kat rumah saya..jadi hari2 duk dengar dia mengiau.. hmm..betullah..

betullah kata orang hati kita ni lembut...masa saya pergi dekat sangkar sherry.. lidah sherry terjelir-jelir..aik kepanasan ke kucing ni..dah xde orang lain da..isk namapk gayanya na jugak la yang kena mandikan...
dengan berdebarnya dan sedikit kekok..na pegang jugak sherry n biasa lah kucing kalau tgk air mesti la dia lari..kecoh bilik air tu saya berperang nak mandikan sherry..tapi betullah sherry panas kot sebab bila badan dia dah kena air ..dia diam jer..tak lari lagi...tapi yang x bestnye..shampoo friskies ni bau dia.uuuuuuuuu...

kira kenangan ngan kucing abang ni buat saya rasa lagi mudah kasihan n sayang kucing....

Rasulullah dulu meggelarkan Abu Hurairah pun sebab Abu Hurairah ni suka kucing...

jelas kat sini..hati kita ni lembut..mudah berubah...sebab tu lah..antara yang penting dalam hidup kita ni ialah menjaga hati....moga sentiasa berubah kearah kebaikan dan tidak terpesong ke arah keburukan....

Ya ALLAH bantulah hambaMu ini menjaga hati dari mazmumah dunia ini...

psst:
eman, siha n sape agi yang suka sakat na ngan kucing..
sakat la ..insyaALLAH bila hati na dah terbuka untuk selain sherry n catty..
na x kisah...tapi na plak yang sakat sahabat2 semua...

take a deep breath n learn...

wassalam..

2 comments:

aisyasaliha said...

Salam'alaik ya ukhti..
Waduh2, ingat kan citer pasal ape tadi..
Alhamdulillah akhirnya terbuka juga hatimu untuk mendekati kucing. Lets join our club! Kucing ni, kalo kite buat baik dgn die, die akan suka kite.. ia akan memahami kite lebih baik dari manusia..

nur ariff said...

wassalam..
sdey sungguh..
na dapat berita...
catty telah pergi..
dia dilanggar kereta ..