Saturday, July 25, 2009

bagaimana anda memulakan..tengok video..

assalamualaikum warahmatullah...

post ke dua hari ini..

Bagaimana anda memulakan? seringkali saya mendengar teman2 mempersoalkan, " whats wrong with me today?" ..
ada juga yang bertanya "apa kena ngan aku hari ini?"
lagi...?" aku tak tahu kenapa, semua dah sudah, tapi nape hati x tenang" ...

sebab-sebab terjadi begini boleh jadi pelbagai..
namun salah satunye mungkin

disebabkan oleh...
bagaimana anda memulakan hari anda..
niat anda..
kewajipan anda,termasuklah solat anda...

kurang nya ilmu di dada membuat saya x mampu mengulas..
namun tanggungjawab kita sebagai manusia, untuk saling memperingati semampu mungkin..

untuk itu sudi2kanlah menonton video ni..



namun,

ada juga mereka di antara kita yang tidak terasa apa2..
x terasa terkesan apabila hari mereka dimulakan seperti dalam video di atas..

maka untuk mereka, ikhlas dari saya...
janganlah berterusan,
perintah siapa yang harus kita laksanakan terlebih dahulu?...
tentulah dia ALLAH yang satu..

jika assignment mampu kita siapkan, bimbang dimarahi pensyarah..
mengapa tidak subuh dua rakaat kita tunaikan, bukankah itu perintah ALLAH..
Sesungguhnya azab ALLAH teramatlah pedih...


Siapa kita tanpa keredhaan dari ALLAH...
kejarlah redhaNYA denga menunaikan kewajipan sebagai hambaNYA...


salam muhasabah,
wassalam..

belajarlah dari setiap nafasmu dan syukuri setiapNYA..

No comments: